Als je wilt dat er meer conversies worden gedaan op jouw website, dan is het verstandig om aan conversie optimalisatie te doen. Met het optimaliseren van conversies zorg je er namelijk voor dat er meer conversies plaatsvinden. Maar wat zijn conversies nou eigenlijk? Dit is heel simpel. Het zijn allerlei acties die mensen op jouw website kunnen uitvoeren. Of dit nou een aankoop van een product is of het aanvragen van een offerte voor meer duidelijkheid.
Verbetering van de gebruiksvriendelijkheid
Conversie optimalisatie kan simpeler zijn dan dat je in eerste instantie zal denken. Mensen willen graag een makkelijke reis door hun aankoopproces en dit kun je verbeteren. Het gaat dus om een juiste gebruiksvriendelijkheid. Zodra je deze gebruiksvriendelijkheid verbetert en dus de drempel om tot een conversie te komen verbetert, zul je zien dat je de conversies aan het verhogen bent. Om dit te bereiken is het belangrijk om goed onderzoek te doen. Waarom zetten mensen de stappen die ze zetten? Zodra je dit beter in kaart hebt, kun je ook de aanpassingen doen die nodig zijn om je conversies te vergroten.
Een goed inzicht
Een handige tool om bezoekers op jouw website goed bij te houden, is Google Analytics. Met deze tool krijg je in één oogopslag een goed overzicht van de statistieken die in detail zijn weergegeven. Wat overigens een fijne bijkomstigheid is, is dat Google Analytics gratis is. Je krijgt met Google Analytics een breed beeld van je bezoekers. Zo kun je inzien hoeveel bezoekers je op jouw website hebt, wat voor acties ze ondernemen op de verschillende pagina’s en op wat voor manier ze op jouw website zijn gekomen. Deze gegevens zijn erg handig. Ze helpen jou een beter inzicht te krijgen in de bezoekers en kunnen helpen om je website te verbeteren.